Sivustossamme käytetään evästeitä, jotta se käyttäminen sujuu mahdollisimman mukavasti. Jatkamalla hyväksyt evästeiden käyttämisen.
pdf print

Travelpartner erityisehdot


Vastuumme matkanvälittäjänä

Travelpartner/OY SRG Finland toimii lentolippujen, hotellimajoitusten ja vuokra-autojen välittäjänä. Travelpartner ei vastaa aikataulumuutoksista, lentojen peruuntumisesta, matkatavaroista, lentomatkan toteutumisesta eikä muistakaan välitettävien palvelujen puutteista. Travelpartner ei vastaa myöskään ongelmista hotellissa tai autonvuokrauksiin liittyen. Mahdolliset reklamaatiot täytyy tehdä suoraan palveluntuottajille. Travelpartner välittää vapaa-ajanmatkoja yksityishenkilöille. Asiakaspalvelu saattaa olla osittain englanniksi.

Matkustajan velvollisuudet

  • Lukea ja hyväksyä matkaehdot ennen ostamista.
  • Tarkistaa ennen ostamista, että matkustajan nimi on kirjoitettu samalla tavalla kuin passissa. Lentoliput ovat henkilökohtaisia. Tehtyyn varaukseen ei voi tehdä muutoksia.
  • Ottaa heti yhteyttä Travelpartnermatkatoimistoon, jos varausvahvistus ei saavu sähköpostitse muutaman minuutin kuluessa varauksesta. Heti vahvistuksen saavuttua asiakkaan tulee tarkistaa, että tiedot täsmäävät ja ilmoittaa epäselvyyksistä heti. Aukioloaikojen ulkopuolella tulee ottaa yhteyttä suoraan lentoyhtiöön, hotellivaraamoon tai autovuokraamoon.
  • Tarkkailla varaukselle ilmoitettua sähköpostiosoitetta, koska kaikki yhteydenpito tapahtuu sähköpostitse.
  • Pitää jatkuvasti silmällä meno- ja paluumatkan lentoaikoja sekä mahdollisia aikataulumuutoksia.
  • Tarkistaa lentoyhtiöltä, mistä terminaalista lento lähtee.
  • Ota selvää matkakohteen ja mahdollisten välilaskumaiden viisumisäännöistä sekä vaadittavista asiakirjoista. Saat nämä tiedot kyseisen maan lähetystöstä ja lennoista vastaavilta lentoyhtiöiltä.
  • Tarkistaa tarvittavat rokotukset ennen lähtöä.
  • Tarkistaa passille ja sen voimassaoloajalle asetetut vaatimukset. Tietyissä maissa vaaditaan, että passi on voimassa vähintään puoli vuotta kotimatkan alkamisen jälkeen.
  • Tarkistaa lähtöselvitysten määräajat. On suositeltavaa saapua lähtöselvitykseen vähintään 1,5 tuntia ennen kotimaanlennon ja 2,5 tuntia ennen ulkomaanlennon lähtöaikaa.

  1. Varausvahvistus ja matkustusasiakirjat
    1. Liput
    2. Varausvahvistus, jonka Travelpartner lähettää sähköpostitse varaamisen jälkeen, täytyy ottaa mukaan matkalle. Vahvistus sisältää tärkeitä tietoja kuten varausnumeron, lennon numerot sekä lähtöajat. On myös suositeltavaa tulostaa lipunnumerot sisältävä matkakuvaus varausvahvistuksessa olevan linkin kautta.

      Lentolipun lento-osuudet täytyy käyttää aikajärjestyksessä. Kaikki osuudet on käytettävä. Jos matkustaja ei osallistu matkan jollekin osuudelle, lentoyhtiö voi peruuttaa varaukselta muut lennot. Travelpartner ei voi vaikuttaa tähän sääntöön.

      Erillisillä varausnumeroilla olevat lentoliput katsotaan erillisiksi toisistaan riippumattomiksi lennoiksi. Jos aikataulu muuttuu, lennot myöhästyvät tai ne perutaan, Travelpartner ei ole vastuussa liityntälennolta myöhästymisestä tai hyvityksen saamatta jäämisestä.

    3. Lentojen lähtö- ja saapumisajat
    4. Kaikki lentojen lähtö- ja saapumisajat ilmaistaan paikallisina aikoina. Jos lento saapuu perille seuraavana päivänä, aikataulussa näkyy +1. Vahvistuksessa näkyvät lentojen lähtö- ja saapumisajat ovat alustavia. Ne voivat muuttua lyhyellä varoitusajalla. Siksi matkustajan täytyy itse pysytellä ajan tasalla lentoyhtiön tekemien muutosten suhteen.

    5. Hotellivaraukset
    6. Travelpartner välittää hotellivarauksia yhteistyössä Expedian/Hotels.comin kanssa. Kaikki hotellivarauksia koskevat kysymykset täytyy esittää suoraan Expedialle.
      Täydelliset ehdot voi lukea täältä »  

    7. Vuokra-autot
    8. Travelpartner välittää vuokra-autoja yhteistyössä rentalcars.comin kanssa. Kaikki varauksia koskevat kysymykset täytyy esittää suoraan heille.
      Täydelliset ehdot voi lukea täältä »

    9. Halpalentoyhtiöiden (Low cost carrier) lennot
    10. Kun varaus on valmis, lähetetään sähköpostitse kaksi vahvistusta: yksi Travelpartnermatkatoimistosta ja toinen lentoyhtiöltä. Lentoyhtiön lähettämää vahvistusta tarvitaan lähtöselvityksessä. Tietyt lentoyhtiöt kannustavat tekemään lähtöselvityksen sivustollaan. Sen tekemisestä lentokentällä voidaan veloittaa lisämaksu.

      Jos varauksessa on merkintä halpalentoyhtiöstä (Low cost carrier), kaiken yhteydenpidon tulee olla matkustajan ja lentoyhtiön välistä. Travelpartner toimii vain välittäjänä eikä voi ottaa kantaa matkatavaroihin eikä muutos- tai peruutussääntöihin. Mahdollisista aikataulumuutoksista täytyy olla yhteydessä suoraan lentoyhtiöön.


  2. Lentolippujen varaaminen
    1. Hinnanmuutokset ja tekniset ongelmat
    2. Travelpartner ei vastaa hinnanmuutoksista eikä teknisistä ongelmista, joihin se ei voi vaikuttaa. Jos jo tehtyyn varaukseen tulee muutoksia, Travelpartner varaa oikeuden ottaa matkustajaan yhteyttä 24 tunnin kuluessa. Jos teknisiä ongelmia ilmaantuu viikonloppuna tai pyhäpäivänä, otetaan matkustajaan yhteyttä seuraavana arkipäivänä. Travelpartner varaa oikeuden peruuttaa varaus teknisten ongelmien ja hintavirheiden vuoksi, joihin Travelpartner ei voi vaikuttaa. Tällaisessa tapauksessa matkustajalle ilmoitetaan sähköpostitse

    3. Yksisuuntaisten lippujen yhdistelmä (One-way combination)
    4. One-way combination -merkinnällä varustetut lennot koostuvat kahdesta yksisuuntaisesta lipusta. Vaikka lennot olisi varattu samanaikaisesti, ne ovat toisistaan riippumattomia. Siksi jokaista lentoa käsitellään erillisenä, jos ne perutaan, niihin tulee muutoksia tai sattuu häiriöitä, kuten lakko tai aikataulumuutos. Kyseisen lentoyhtiön säännöt ovat voimassa.

    5. Vähimmäisikä
    6. Varauksen tekeminen Travelpartner-sivustolta edellyttää 18 vuoden ikää.

    7. Yksin matkustavat lapset
    8. Travelpartner ei välitä lentolippuja yksin matkustaville lapsille. Alle 18-vuotiaille täytyy varata lippu, jolla he matkustavat aikuisen seurassa. Tietyt maat ja lentoyhtiöt edellyttävät, että alle 18-vuotiaat matkustavat holhoojan seurassa.

    9. Sylilapset
    10. Alle kaksivuotiaat katsotaan sylilapsiksi. Heillä ei ole omaa istumapaikkaa. Jos lapsi täyttää matkan aikana kaksi vuotta, häntä ei voi varata sylilapsena, vaan hänelle tulee varata lastenlippu koko matkan ajaksi. Sylilapselle ei voi varata lippua ennen syntymää, koska nimen ja syntymäajan tulee vastata passin tietoja. Travelpartner ei tee sylilapsille varauksia jälkeenpäin. Travelpartner ei korvaa mahdollisia kustannuksia, jotka aiheutuvat siitä, että on varattu vääräntyyppinen lentolippu.

      Lastenruoan tai lastenistuimen kaltaisten toiveiden toteutumista ei voida taata.

    11. Verot
    12. Lentoverot sisältyvät lipun hintaan. Tietyiltä lentokentiltä lähdettäessä lähtövero on maksettava paikan päällä. On matkustajan vastuulla tarkistaa asia.

    13. Kuljetukset ja hotellimajoitukset lentokentän vaihdon tai yön yli kestävän lennon vaihdon yhteydessä
    14. Mahdolliset maakuljetukset ja yöpymiset matkan aikana eivät sisälly lentolipun hintaan. On matkustajan vastuulla tarkistaa niiden aikataulut ja hinnat. Tämä on voimassa silloinkin, jos lentoyhtiö tekee muutoksia aikatauluihinsa.

    15. Lentojen vaihtoajat
    16. Travelpartner-sivuston kautta varattujen lentomatkojen vaihtoajat ovat lentoyhtiöiden hyväksymiä. Vaihtoajat perustuvat lentoyhtiöiden laskelmiin. Jos kokonaisuutena varatun lentomatkan jollakin osuudella tapahtuu myöhästyminen, lentoyhtiöt ovat velvollisia auttamaan matkustajaa pääsemään matkakohteeseen.

      Jos lentoliput on varattu erikseen, lentoyhtiö ei ole vastuussa jatkolennolta myöhästymisestä vaihtoajan riittämättömyyden vuoksi. On matkustajan vastuulla varmistaa, että vaihtoaika on riittävän pitkä.

    17. Tuplavaraus
    18. On matkustajan vastuulla varmistaa, että mahdolliset tuplavaraukset perutaan riippumatta siitä, missä ne on tehty. Lentoyhtiö voi peruuttaa tuplavarauksen ilmoittamatta asiasta etukäteen. Travelpartner ei ole vastuussa lentoyhtiön tekemästä peruutuksesta tai siitä, ettei lentoyhtiö suorita takaisinmaksua.

    19. Matkatavarat
    20. Travelpartner ei ole vastuussa matkatavaroihin liittyvistä lisäkustannuksista kuten myöhästymisistä tai vaurioitumisista. Niistä täytyy ilmoittaa suoraan lentoyhtiön edustajalle lentokentällä. Travelpartner ei ole vastuussa matkatavaroista aiheutuvista lisämaksuista, mikäli ne eivät sisälly lipun hintaan.

    21. Kanta-asiakaskortit
    22. Kanta-asiakaskortin tiedot voi lisätä varausta tehdessä. Tiedot välitetään eteenpäin lentoyhtiölle, mutta Travelpartner ei ole vastuussa siitä, että kyseinen lentoyhtiö kirjaa tiedot kanta-asiakasetujen saamiseksi. Kaikki lentoliput eivät oikeuta kanta-asiakasetuihin. Tämä tulee tarkistaa suoraan lentoyhtiöltä.

    23. Premium Economy, Business, First Class
    24. Matkustusluokan voi valita vain varaamisen yhteydessä. Valittu matkustusluokka saattaa olla mahdollinen vain tietyillä lentovarauksen lento-osuuksilla. Palvelut lennon aikana vaihtelevat lentoyhtiökohtaisesti. Lisätietoja voi saada lentoyhtiöiden omilta sivustoilta. Travelpartner ei ole vastuussa, jos lentoyhtiö vaihtaa lentokoneen toisentyyppiseksi tai ylivaraa tietyn matkustusluokan, jolloin palveluihin voi tulla muutoksia tai matkustusluokka muuttuu vaatimattomammaksi. Mahdolliset reklamaatiot on tehtävä suoraan kyseiselle lentoyhtiölle.


  3. Lentomatka
    1. Aikataulumuutokset
    2. Lentoyhtiöt voivat lyhyelläkin varoitusajalla tehdä muutoksia aikatauluihin ja peruuttaa lentoja. Travelpartner ei voi vaikuttaa tähän. On matkustajan vastuulla tarkistaa lähtö- ja paluulentojen ajat suoraan lentoyhtiöltä.

      Travelpartner ei ole velvollinen ilmoittamaan aikataulumuutoksista eikä lentojen peruutuksista. Travelpartner ei vastaa matkan peruuntumisesta, jos syynä on ympäristökatastrofi, sota, lakko tai muu ennalta arvaamaton tapahtuma tai mikä tahansa matkanvälittäjästä riippumaton syy. Peruuntumiset käsitellään aina lentoyhtiön sääntöjen mukaan. Matkustajan on esitettävä mahdolliset korvausvaatimukset lentoyhtiölle.

      Jos saapuminen hotelliin tai autovuokraamoon viivästyy aikataulumuutoksen vuoksi, matkustajan täytyy itse ilmoittaa siitä hotelliin tai autovuokraamoon.

      Lisätietoja lentomatkustajien oikeuksista saa seuraavan linkin kautta.
      Oikeuksista voi lukea täältä »

    3. Passi ja viisumii
    4. Matkustajalla täytyy olla voimassaoleva passi jo varausta tehdessään. Lisäksi matkustajan täytyy huolehtia, että hän hankkii viisumin matkakohteeseen ja välilaskumaihin. Jos matkustajalla ei ole vaadittavia asiakirjoja, hän vastaa aiheutuvista kustannuksista itse. Matkustajan täytyy tarkistaa, että passi, viisumi ja kauttakulkuviisumi täyttävät maiden ja lentoyhtiöiden vaatimukset. Travelpartner suosittelee, että kaikille matkoille otetaan mukaan passi.

      Kaikilla Yhdysvaltoihin tai Yhdysvaltojen kautta lentävillä matkustajilla on oltava maahantulolupa (ESTA) ja koneellisesti luettava passi.

      Jotkut maat asettavat erityisiä vaatimuksia paluulipulle. On matkustajan vastuulla tarkistaa maahantulovaatimukset kyseisen maan suurlähetystöstä ja lentoyhtiöltä.

    5. Rokotukset
    6. Matkustaja on vastuussa siitä, että hänellä on kohdemaassa vaadittavat rokotukset ja että hän täyttää kaikki maahantulovaatimukset. Matkustaja maksaa itse niistä mahdollisesti aiheutuvat kustannukset.


  4. Varauksen peruminen ja muuttaminen
    1. Varauksen peruminen
    2. Lentoliput kirjoitetaan heti kun varaus on vahvistettu maksulla. Travelpartner noudattaa lentoyhtiöiden lippusääntöjä. Niissä on yleensä runsaasti rajoituksia, jolloin rahanpalautus ei ole mahdollista. Rahanpalautus on mahdollista, jos asiakas on lentoliput varatessaan ostanut peruutusturvan ja sen ehdot täyttyvät. Lisätietoja on Peruutusturva-kohdassa.

    3. Varauksen muuttaminen
    4. Travelpartner noudattaa lentoyhtiöiden lippusääntöjä. Niissä on yleensä runsaasti rajoituksia. Täydelliset ehdot saa ottamalla yhteyttä Travelpartner asiakaspalveluun tai kyseiseen lentoyhtiöön. Jos lentoyhtiö sallii muutosten tekemisen varaukseen, ne täytyy tehdä viimeistään 24 tuntia ennen lähtöä. Travelpartner auttaa asiakasta tekemään muutoksia, mikäli hän on ostanut palvelupaketin. Jos asiakas tekee muutoksia varaukseen, hän vastaa aiheutuvista kustannuksista. Muutos on voimassa vasta kun Travelpartner on vahvistanut sen kirjallisesti.

      Jos asiakas on ostanut joustavan lentolipun (muutospaketti), muutos tulee tehdä ottamalla yhteyttä Travelpartner asiakaspalveluun. Lisätietoja löytyy Travelpartner-sivuston joustava lippu (muutospaketti) -kohdassa.

    5. Travelpartner-sivuston joustava lippu (muutospaketti)
    6. Tuote täytyy ostaa samalla kun matka varataan. Sitä ei voi lisätä jälkeenpäin. Joustava lippu (muutospaketti) on Travelpartner-sivuston oma tuote. Se ei välttämättä merkitse sitä, että muutoksen voi tehdä suoraan lentoyhtiön kanssa. Siksi kaikki muutokset varaukseen on tehtävä ottamalla yhteyttä Travelpartner asiakaspalveluun. Tämä tuote on henkilökohtainen. Sitä ei voi luovuttaa toiselle.

      Jos asiakas haluaa tehdä muutoksen varaukseen, hänen täytyy ottaa yhteyttä Travelpartner asiakaspalveluun puhelimitse. Muutos on tehtävä toimiston aukioloaikana ja viimeistään 24 tuntia ennen alkuperäistä lähtöaikaa. Jos varaukseen tehdään muutos, matkan täytyy päättyä vuoden kuluessa alkuperäisen varauksen tekemisestä.

      Oletko varannut halpalennon? Haluatko tehdä varaukseesi muutoksia?
      Jos olet varannut halpalennon ja haluat tehdä lentolippuun muutoksia, ota meihin yhteys aukioloaikoinamme maanantaista perjantaihin kello 09 - 16. Jos haluat lähettää viestin, käytä Muutoskelpoinen lippu – halpalento -lomaketta. Se on täällä.. Huomaa, että puhelimessa ja sähköpostitse käytämme englantia.

      Varauksen muutos tulee voimaan vasta kun Travelpartner on vahvistanut sen sähköpostitse. Travelpartner ei ole vastuussa muutoksen tekemättä jäämisestä, jos syynä on se, että asiakas ei ole saanut yhteyttä asiakaspalveluun.

      Varaukseen voidaan tehdä muutoksia, jos lennoilla on tilaa. Jos matkalipun hinta nousee muutoksen vuoksi, asiakas maksaa nämä kustannukset itse. Lentoyhtiön muuttaminen tai vaihtaminen ei ole mahdollista.

      Joustavan lipun ominaisuudet:

      • Lähtö- tai paluulennon matkakohdetta ei voi muuttaa.
      • Matkustajan nimeen ei voi tehdä muutoksia tai korjauksia.
      • Lento-osuudet täytyy matkustaa alkuperäisessä järjestyksessä.
      • Pelkkä matkustusluokan korotus ei sisälly muutospakettiin
      • Lipunmuutoksen yhteydessä matkaan ei voi sisällyttää pitkää välipysähdystä ns. stop over
      • Lentomatkaan voi tehdä muutoksen vain kerran. Kun muutos on vahvistettu, tuote katsotaan käytetyksi.
      • Jos matka perutaan, muutostuotteen hintaa ei palauteta.
      • Jos muutoksen vuoksi joku matkustajista ei ole enää oikeutettu erikoishintaan (esimerkiksi sylilapsi), matkustaja maksaa hintaeron itse.
      • Travelpartner ei ole vastuussa viisumiin liittyvistä tiedoista, jos matkan pituus muuttuu
      • Matkan täytyy päättyä viimeistään vuoden kuluessa varaamisesta.
      • Uusi matka voi alkaa aikaisintaan 24 tunnin kuluttua muutospyynnöstä.
      • Jos varaukseen tehdään muutos, Travelpartner ei ota vastuuta mahdollisista lisäpalveluista, kuten matkatavaroista ja paikkavarauksista. Niistä sovitaan suoraan lentoyhtiön kanssa.
      • Jos muutettu varaus perutaan, lipun hintaa ei hyvitetä
      • Jos matkustaja ei osallistu jollekin lento-osuudelle, muutostuote katsotaan käytetyksi.

    7. Rahanpalautukset
    8. Palveluntuottajat (lentoyhtiöt, hotellit, autovuokraamo) maksavat palautukset omien sääntöjensä mukaisesti. Esimerkiksi lentoyhtiö voi palauttaa tietyissä tilanteissa lentolipun hinnan tai osan siitä lentoyhtiön soveltamin sääntöjen mukaan ja Travelpartner tilittää lentoyhtiön puolesta rahat asiakkaalle. Travelpartner välittäjänä veloittaa palautuksesta 65 euron käsittelykulun lentolippua kohden. Käsittelyajat ovat 4 - 8 viikkoa eikä Travelpartner voi vaikuttaa niihin. Käsittelyaika voi pidentyä palveluntuottajan käsittelyajan vuoksi. Travelpartner ei palauta peruutusturvan, palvelupaketin, maksutapalisämaksun tai muiden lisätuotteiden hintaa, eikä aiemmin veloitettuja käsittelykuluja tai lisämaksuja.

      Jos lentoyhtiö on peruuttanut lennon force majeure -syyn vuoksi tai lento jää käyttämättä aikataulumuutoksen vuoksi, käsittelykulu on 20 euroa henkilöä kohden.

    9. Jos lentolippua ei käytetä
    10. Täten valtuutat meidät peruuttamaan käyttämättömän lentolipun puolestasi, jos et ole oikeassa paikassa oikeaan aikaan tai et käytä lentolippua, sekä hakemaan mahdollista palautusta lentoyhtiöltä. Olemme oikeutettuja mutta emme velvollisia tekemään tämän. Oikeutesi hakea palautuksia suoraan lentoyhtiöltä jää voimaan.

    11. Peruutusturva
    12. Peruutusturva täytyy valita ja maksaa samalla kun matka varataan. Peruutusturva tulee voimaan varaushetkellä ja päättyy matkan alkaessa, alkuperäisen varauksen lähtöpäivänä. Kaikilla varaukseen merkityillä matkustajilla tulee olla peruutusturva, jotta he voivat turvautua siihen, jos varaus perutaan.

      Peruutusturva edellyttää, että varaus perutaan vähintään kaksi tuntia ennen menomatkan alkamista. Peruutusturva raukeaa, kun matka alkaa. Jos peruutus tehdään muulloin kuin puhelinaikana, tulee ottaa yhteyttä suoraan lentoyhtiöön, hotelliin ja/tai autovuokraamoon. Jos varauksessa on merkintä halpalentoyhtiöstä, matka tulee perua itse ottamalla yhteyttä lentoyhtiöön. Peruutusviestin liitteenä täytyy toimittaa lääkärintodistus.

      Jos varaus perutaan voimassaolevaa lääkärintodistusta vastaan, varauksen hinta palautetaan vähennettynä 45 euron käsittelykululla henkilöä kohden. Travelpartner ei palauta peruutusturvan, palvelupaketin, maksutapalisämaksun tai muiden lisätuotteiden hintaa, eikä aiemmin veloitettuja käsittelykuluja tai lisämaksuja. Suurin peruutusturvan nojalla maksettava korvaus on 2500 euroa per henkilö ja/tai 5000 euroa per matka.

      Korvaukseen oikeuttavat tapahtumat

      Korvaus maksetaan, jos matkustaja ei voi lähteä suunnitellulle matkalle seuraavassa lueteltujen odottamattomien tapahtumien vuoksi.

      • Äkillinen sairastuminen tai onnettomuus, joka kohtaa matkustajaa, samaan varaukseen merkittyä matkakumppania tai matkustajan läheistä ja jos hoitava lääkäri, joka ei ole jäävi, kehottaa lääkärintodistuksessa olemaan lähtemättä matkalle.
      • Kuolemantapaus, joka kohtaa matkustajaa, samaan varaukseen merkittyä matkakumppania tai läheistä.

      Peruutusturvan nojalla ei makseta korvausta seuraavissa tapauksissa:

      • Jos korvaus on mahdollista saada muualta, esimerkiksi muun peruutusturvan tai vakuutuksen perusteella.
      • Jos sairaus, onnettomuus tai vamma oli tiedossa (diagnosoitu), kun peruutusturva otettiin.
      • Jos on kyse kroonisesta sairaudesta, infektiosta tai psyykkisestä häiriöstä, paitsi jos henkilö on ollut täysin oireeton kuuden kuukauden ajan ennen varauksen tekemistä. Jos matka perutaan näihin oireisiin vedoten, erikoislääkärin tulee vahvistaa diagnoosi.
      • Lentopelko.
      • Sairaus, onnettomuus tai muu seuraus, jonka syynä on raskaus tai synnytys.
      • Alkoholin, muiden päihteiden, unilääkkeiden tai huumeiden käytön aiheuttamat seuraukset.
      • Kuluja jotka ovat aiheutuneet matkustajan viivyttelystä matkajärjestelyjen peruuttamisessa.
      • Matkan tarkoituksen peruuntuminen
      • Kosmetiikkakirurgian kaltaisten vapaaehtoisten hoitojen aiheuttamat seuraukset.
      • Mahdolliset erikseen ostetut retket ja tuotteet, jotka eivät sisälly varausvahvistukseen.

      Matkustajan velvollisuus

      Peruutusturvan nojalla maksetaan korvaus vain, jos on olemassa voimassaoleva lääkärintodistus. Se on toimitettava viiden työpäivän kuluessa varauksen peruuttamisesta. Lääkärintodistuksen laatijan tulee olla hoitava lääkäri, joka ei saa olla jäävi. Todistuksessa tulee olla lääkärin nimi, yhteystiedot ja leima. Jos siinä ei ole leimaa, siihen tulee liittää kopio lääkärin henkilötodistuksesta.

      Myös seuraavien tietojen tulee ilmetä lääkärintodistuksesta, tai ne täytyy liittää siihen:

      • Tutkimuspäivä
      • Tutkimustulokset
      • Diagnoosi
      • Muut todistukset tai asiakirjat alkuperäisinä, joilla voi olla merkitystä asian ratkaisemisen kannalta.
      • Lausunto, jonka mukaan sairaus tai onnettomuus on äkillinen ja se estää matkustamisen.

      Lääkärintodistusmallin voi ladata täältä »

      Läheistä koskeva selvitys

      Läheiseksi katsotaan vakuutetun puoliso, avopuoliso, rekisteröidyssä parisuhteessa elävä puoliso, lapset, lapsenlapset, sisarukset, vanhemmat, isovanhemmat ja appivanhemmat.


  5. Maksaminen
    1. Hinnoittelu
    2. Varaus on sitova heti kun se on vahvistettu maksulla. Kun Travelpartner on vastaanottanut maksun, lähetetään varausvahvistus asiakkaan varatessaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Tämä varausvahvistus toimii matkustajan matkalippuna/tositteena. Se on pidettävä mukana koko matkan ajan.

      Kaikkea maksamista hallinnoi SRG Finland Oy (19254537).

    3. Maksupetokset
    4. Travelpartner pidättää oikeuden kieltäytyä ottamasta vastaan korttimaksua, jos on syytä epäillä petosta. Jos epäillään petosta, voidaan vaatia maksun varmistamista. Kaikista korttimaksupetoksista tehdään rikosilmoitus, ja perintä siirretään perintätoimistolle.

    5. Maksu- ja luottokortit (MasterCard, Eurocard, Visa ja American Express)
    6. Diners Club- tai Visa Electron- korteilla ei voi maksaa. Tiettyjä ulkomaisia kortteja ei hyväksytä. Tietyissä tapauksissa korttiveloitus saatetaan tehdä kahdessa osassa.


    7. Osamaksu (Klarna)
    8. Jos asiakas valitsee osamaksun, asiakkaan, SRG Finland Oy:n ja maksupalvelu Klarnan välille muodostuu sopimus. Sopimus tulee voimaan, kun asiakas on vahvistanut maksun painamalla Maksa-painiketta. Tällöin matka katsotaan kokonaan maksetuksi ja matkaehtojen mukaisia peruutusehtoja noudatetaan. Lasku lähetetään asiakkaalle postitse. On huomioitava, että etämyyntilaki ei koske kuljetuksia eikä majoituksen tai konserttilippujen kaltaisia palveluita. Kotimaanmatkoja ei voi maksaa Klarna-osamaksulla. Asiakas hyväksyy laskun lähettämisen sähköisenä tarpeen vaatiessa.

      Osamaksulle asetettavat ehdot:

      • Matkan täytyy alkaa Pohjoismaasta.
      • Tilaajan ja matkustajan täytyy olla sama henkilö ja olla kirjoilla Pohjoismaassa.
      • Ostoksen summan täytyy olla 100–3000 euroa.

      Osamaksu, korko ja kulut


      Kuukausia

      Korko

      Perustamismaksu

      Ilmoitusmaksu

      3 kk

      0 %

      19 EUR

      3,95 EUR

      6 kk

      0 %

      29 EUR

      3,95 EUR

      12 kk

      0 %

      395 EUR

      3,95 EUR

      24 kk

      14,95 %

      39 EUR

      3,95 EUR

      36 kk

      14,95 %

      39 EUR

      3,95 EUR

      Yleiset ehdot voi lukea täältä »
      Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot voi lukea täältä »

    9. Maksaminen laskulla (Klarna)
    10. Jos asiakas valitsee laskun, asiakkaan, SRG Finland Oy:n ja maksupalvelu Klarnan välille muodostuu sopimus. Sopimus tulee voimaan, kun asiakas on vahvistanut maksun painamalla Maksa-painiketta. Tällöin matka katsotaan kokonaan maksetuksi ja matkaehtojen mukaisia peruutusehtoja noudatetaan. Lasku lähetetään asiakkaalle postitse. On huomioitava, että etämyyntilaki ei koske kuljetuksia eikä majoituksen tai konserttilippujen kaltaisia palveluita. Kotimaanmatkoja ei voi maksaa Klarna-laskulla. Asiakas hyväksyy laskun lähettämisen sähköisenä tarpeen vaatiessa.

      Laskulla maksamiselle asetettavat ehdot:

      • Matkan täytyy alkaa Pohjoismaasta.
      • Tilaajan ja matkustajan täytyy olla sama henkilö ja olla kirjoilla Pohjoismaassa.
      • Ostoksen summa saa olla korkeintaan 3000 euroa.

      Laskutusmaksu on 15 euroa per tilaus. Maksun myöhästyessä laskun loppusummaan lisätään muistutusmaksu 5,00 euroa ja viivästyskorko 11,50 %. Klarna tarkistaa ostohetkellä tila¬ajan luottokelpoisuuden, mikä joissain tapauksissa voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista.

      Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Tiettyjä Klarnan saamia tietoja käytetään markkinoinnissa, mutta niitä käsitellään aina henkilötietolaissa vaadittavalla tavalla.
      Yleiset ehdot voi lukea täältä »
      Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot voi lukea täältä »


  6. Lisätuotteet
    1. Palvelupaketti
    2. Palvelupaketti on palvelu, jota tarjotaan asiakkaalle varausta tehtäessä. Palvelupaketin voi ostaa myös jälkeenpäin. Silloin se maksaa 20 euroa varausta kohden.

      Palvelupaketin sisältö:

      • Parhaan mahdollisen vaihtoehdon etsiminen, jos lentoyhtiö tekee aikataulumuutoksen (lentoyhtiön sääntöjen mukaisesti).
      • Istumapaikkojen valitseminen etukäteen lennoille, joilla se on mahdollista (ei istumapaikkaa hätäuloskäynnin luona, ei ylimääräistä jalkatilaa eikä yleensä Euroopan sisäisillä lennoilla).
      • Vauvankoppatoiveen välittäminen lentoyhtiölle (ei yleensä mahdollista Euroopan sisäisillä lennoilla).
      • Erikoismatkatavaravaraus (esim. golfbag tai sukset).
      • Erikoisaterian varaaminen, jos lennolla tarjotaan ateria (ei yleensä mahdollista Euroopan sisäisillä lennoilla).
      • Varauksen muutosmahdollisuuden ja siitä aiheutuvien kustannusten tarkistaminen (muuttamisesta aiheutuvat lisäkustannukset veloitetaan matkaehtojen ja lentoyhtiön sääntöjen mukaisesti).
      • Matkustajan kanta-asiakaskortin tietojen välittäminen lentoyhtiölle.

      Lisämaksuja voidaan veloittaa. Jos matkavaraus peruutetaan tai toiveen toteuttamista ei vahvisteta, palvelupaketin hintaa ei palauteta.

      Jos matka alkaa kolmen päivän kuluessa, matkustajan tulee ilmoittaa toiveet puhelimitse. Pyyntöihin ei yleensä saada vahvistusta, jos ne esitetään vasta kun matkan alkamiseen on aikaa alle 72 tuntia. Vakavista ruoka-aineallergioista täytyy ilmoittaa suoraan lentoyhtiölle.

    3. Matkavakuutus
    4. Travelpartner välittää matkavakuutuksia yhteistyössä Solidin kanssa. Tämän vuoksi matkustajan on otettava yhteyttä heihin kaikissa vakuutuksiin liittyvissä asioissa

    5. Matkatavaravakuutus
    6. Travelpartner välittää matkatavaravakuutuksia yhteistyössä Solidin kanssa. Tämän vuoksi matkustajan on otettava yhteyttä heihin kaikissa vakuutuksiin liittyvissä asioissa.

    7. Lisätuotteiden maksaminen
    8. Asiakkaalla on kaksi mahdollisuutta maksaa lisätuotteet jälkikäteen. Maksutiedot voidaan antaa asiakaspalveluun puhelimitse tai käyttämällä maksulinkkiä, joka annetaan käyttöön sopimuksen mukaisesti.

      Travelpartner ei hyväksy kertakäyttöistä maksukorttia, koska maksaminen saatetaan tehdä kahdessa osassa. Asiakas on vastuussa siitä, että maksu voidaan suorittaa ostamisen yhteydessä. Travelpartner pidättää oikeuden korjata hintaa esimerkiksi teknisen virheen vuoksi. Kun maksu on suoritettu, palvelu on sitova eikä siihen voi tehdä muutoksia, eikä sitä voi peruuttaa.

    9. Paikkavaraus
    10. Tämän palvelun voi ostaa vain varaamisen yhteydessä.

      Travelpartner ei voi taata, että lentoyhtiö vahvistaa asiakkaan toivoman istumapaikan. Istumapaikkoja ei voi varata ennakkoon tietylle riville, jolla on enemmän jalkatilaa tai hätäuloskäytävä. Lentoyhtiöllä on oikeus muuttaa istumapaikkoja ilmoittamatta asiasta.

      Istumapaikkaa ei yleensä voi varata kotimaassa tai Euroopassa tehtäville liittymälennoille, kun varsinainen matka suuntautuu toiselle mantereelle. Jos lentoyhtiö ei voi järjestää toivottua istumapaikkaa, palvelusta veloitettua maksua ei palauteta.

      Istumapaikkojen kaavio, joka esitetään varausvaiheessa, on vain esimerkki eikä välttämättä vastaa istuinten todellista sijaintia lentokoneessa.


  7. Hotellivaraukset
    1. Paketoi itse –varauksiin (Lento+hotelli) sisältyvä hotellimajoitus
    2. Travelpartner noudattaa majoituspalvelujen tuottajan varaussääntöjä. Niissä on yleensä runsaasti rajoituksia. Siksi vahvistettuun hotellivaraukseen ei voi tehdä muutoksia. Jos majoituspalvelujen tuottaja sallii maksun palauttamisen, siitä vähennetään 45 euron käsittelykulu huonetta kohden.

      Varausvahvistuksesta käy ilmi, sisältyykö aamiainen hintaan. Maakuljetukset lentokentältä hotelliin ja hotellista lentokentälle eivät sisälly hintaan.

      Travelpartner-sivustolla näkyvät tiedot ovat peräisin majoituspalvelujen tuottajilta. Sivustolla näkyvät kuvat hotellista eivät välttämättä esitä varattua huonetta. Travelpartner ei vastaa mahdollisista kuvissa ja teksteissä olevista virheistä tai majoituspalvelujen tuottajien antamien tietojen muuttumisesta. On suositeltavaa, että matkustaja muodostaa itse käsityksen hotellin tasosta.

      Hotellin tähtiluokitus arvioidaan kokonaisuutena palvelujen ja tilojen perusteella. Tämä kansainvälinen arviointi voi poiketa Pohjoismaiden asukkaiden tottumuksista.

    3. Travelpartner Hotellit
    4. Travelpartner Hotellit -palvelussa noudatetaan edellä esitettyjä ehtoja. Majoituspalveluiden tuottaja Expedia Hotels vastaa tästä palvelusta.


  8. Reklamaatiot
    1. Reklamaatiot
    2. Mahdollisista ongelmista ilmoitetaan ja huomautukset tehdään matkan aikana suoraan palveluntarjoajalle (lentoyhtiö, autovuokraamo tai hotelli). Jos asiakas saa korvauksen suoraan palveluntarjoajalta, korvausta ei yleensä voi saada jälkeenpäin. Jos palveluntarjoaja ei ole antanut korvausta reklamaation perusteella, Travelpartner voi tapauksesta riippuen avustaa reklamaation käsittelemisessä.

      Reklamaatio on tehtävä kirjallisesti reklamaatiolomakkeella viimeistään kuukauden kuluttua kotiinpaluusta. Käsittely kestää noin kolme kuukautta.


      Reklamaatiolomakkeen voi ladata täältä »

      Reklamaation lähetysosoite:
      Travelpartner
      Oy SRG Finland AB
      PL 720, 00101 HELSINKI-SUOMI

    3. Lentoyhtiön vastuu vahingoista
    4. Lentoyhtiön vastuusta vahingoista voi lukea täällä >>

    5. Kuluttajaviranomainen
    6. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

      Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

      Lisätietoja EU:ssa toimivista riidanratkaisuelimistä löytyy osoitteessa http://ec.europa.eu/odr


  9. Muuta
    1. Suomen henkilötietolaki
    2. Travelpartner noudattaa Suomen henkilötietolakia (1999/523). Ostamalla tuotteen tai palvelun tai antamalla henkilötietoja asiakas suostuu siihen, että kyseisiä tietoja käytetään ilmoitettuun käyttötarkoitukseen.

      Henkilötiedoiksi katsotaan kaikki henkilöä koskevat tiedot missä tahansa muodossa. Henkilötietoihin kuuluvat esimerkiksi nimi, sähköposti- ja postiosoite, puhelinnumero sekä laskutus- ja tilitiedot. Henkilötietoihin sisältyvät myös kaikki muut asiakasta tai hänen perheenjäseniään koskevat tiedot, jotka asiakas antaa luodessaan käyttäjäprofiilin tai tehdessään varauksen.

      Travelpartner-sivuston kautta ilmoitettuja tietoja käytetään hallinnollisiin tarkoituksiin sekä parhaan mahdollisen palvelutason takaamiseen. Henkilötietojen avulla voidaan toimittaa tilattu palvelu ja tuotteet asiakkaalle. Tietojen avulla voidaan myös lähettää tarjouksia tuotteista ja matkaan liittyvistä vastaavanlaisista tuotteista. Lisäksi tietoja käytetään tilastointiin sekä verkkosivujen sisällön kehittämiseen ja tietokantojen päivitykseen.

      Tuotteiden tai palvelujen maksamisen yhteydessä ilmoitettuja maksutietoja käytetään ainoastaan ostotapahtuman toteuttamiseen. Maksutiedot luovutetaan kolmannelle osapuolelle vain, jos niitä tarvitaan maksun suorittamiseen, hallinnointiin tai perintään.

      Travelpartner kuuluu European Travel Interactive -konserniin. Travelpartner pidättää oikeuden käsitellä ja luovuttaa henkilötietoja konsernin sisäisesti. Travelpartner pidättää oikeuden luovuttaa tietoja vapaasti kolmannelle osapuolelle yhtiön tai sen käyttöomaisuuden myynnin tai oston yhteydessä, tai jos kolmas osapuoli ostaa konsernin tytäryhtiön tai European Travel Interactiven tai hankkii itselleen konsernin käyttöomaisuutta ja henkilötiedot lasketaan yhdeksi luovutettavaksi käyttöomaisuudeksi. Henkilötietoja voidaan luovuttaa sellaisille kolmansille osapuolille, jotka tarjoavat samantyyppisiä tuotteita ja palveluita kuin Travelpartner.

      Henkilötietoja voidaan lisäksi jakaa yhteistyökumppaneille ja muille Travelpartner:n kanssa yhteistyötä tekeville osapuolille, esimerkiksi alihankkijoille, jotta Travelpartner voi täyttää asiakkaan kanssa tekemänsä sopimuksen.

      Lisäksi tietoja voidaan luovuttaa kolmannelle osapuolelle markkinointitarkoituksiin, oikeudellisen velvoitteen täyttämiseksi tai lain tai tuomioistuimen vaatimuksesta.

      Verkkosivuilla ilmoitettuja muihin kuin varaajaan liittyviä tietoja säilytetään ainoastaan yksityistä käyttöä varten. Tällaisia ovat esimerkiksi perheenjäseniä ja ystäviä koskevat tiedot, jotka on ilmoitettu palveluiden varaamisen tai Omat sivut -profiilin yhteydessä. Tämä tarkoittaa sitä, että Travelpartner ei käytä kyseisiä tietoja ottaakseen yhteyttä asianosaisiin henkilöihin tai hyötyäkseen niistä millään tavalla.

      Asiakas on itse vastuussa tietojen pitämisestä ajan tasalla, esimerkiksi ottamalla yhteyttä Travelpartner asiakaspalveluun. Jos asiakas haluaa päivittää tai korjata annettuja tietoja, tai jos hänellä on kysyttävää tai kommentoitavaa palveluista, tiedonkeruusta tai oikeuksistaan, hänen tulee ottaa yhteyttä: www.travelpartner.fi.

      Jos asiakas ei halua saada matkatarjouksia, hän voi käyttää uutistiedotteen lopussa näkyvää Peruuta tilaus -linkkiä. Jos tilauksen peruuttamiseen liittyy ongelmia, tulee lähettää viesti osoitteeseen crm@etraveli.com

    3. Toimintakieltoon asetetut lentoyhtiöt
    4. Tiettyjä lentoyhtiöitä on kielletty harjoittamasta toimintaa EU:ssa.
      Täällä on lisätietoja näistä lentoyhtiöistä »

Header
Subject
Body
Footer